De Vooras

De vooras van de Escort MK2 is heel anders dan de Sierra. Het gegoten aluminium deel van de Sierra wil ik niet aan gaan passen.
Er word daarom een geheel nieuw deel gemaakt en het is een erg precies werkje om de exacte maten over te nemen.
Dit moet erg precies gebeuren omdat de wielstanden hier afhankelijk van zijn.

De Sierra Cosworth vooras is van gegoten aluminium. Dat van de Escort MK2 van ijzer, tevens liggen de chassis balken veel dichter bij elkaar.  Ook zullen de motorsteun bevestigingen anders
gemaakt moeten worden.

Eerst het gedeelte maken waar het stuurhuis op bevestigt word.

Daarna de grondplaat
overnemen op dik karton.
Uitzagen in dikke ijzerplaat en
weer verder puzzelen.

Alles deel voor deel
uitwerken met karton.

Overnemen op de ijzer plaat
en weer uitzagen tot je alle
delen bij elkaar hebt.
 

Alles stevig aflassen en de binnenkant alvast wat in de grondlak zetten.

De delen samenvoegen en aflassen.

En dan eens passen met de
chassisbalken en motor.

Daarna de exacte maat bepalen op
de chassisbalken en de motorsteunen.

De gaten boren en het complete
subframe monteren samen met de
motorsteunen, die ook al klaar zijn.

En als laatste het geheel in de grondlak zetten.