De cilinderkop
De cilinderkop is het meeste werk geweest omdat bijna alle delen van de kop moesten worden aangepast.
Dit is wat er allemaal gebeurd is.
De cilinderkop |
De
cilinderkop is gevlakt. De in- en uitlaatkanalen zijn bewerkt maar niet groter gemaakt. De klepzittingen zijn opnieuw ingeslepen De klepgeleiders gecontroleerd en waren nog goed aan de maat. |
||
De in- en uitlaat kleppen |
De in en
uitlaatkleppen zijn weer in de juiste hoeken geslepen omdat ze een klein
beetje waren ingeslagen. Daarna weer op de klepzittingen ingeslepen. |
||
De klepstoters | De
klepstoters zijn normaal hydraulisch i.v.m. de klepspeling. Ze zijn omgebouwd naar mechanisch. Hierdoor zullen ze minder snel gaan "zweven"bij hogere torentallen. Dit betekend dat men nu een stiftje in de stoter zet die de klepspeling gaat bepalen. Dit was een zeer tijdrovend werkje: - stiftje slijpen - stiftje in stoter zetten - stoter in kop monteren - nokkenas monteren met de lagerkappen - speling meten - weer alles demonteren En deze handeling steeds herhalen tot de speling goed is. En dit bij alle 16 kleppen!!! Erg belangrijk is dat nu wel het olietoevoerkanaaltje in de stoter word dichtgelast !!!!!!!!!!! |
|
|
De klepveren | I.v.m. de
hogere lift van de nieuwe nokkenassen zijn de klepveren ingekort. |
||
De nokkenassen | Er zijn
andere nokkenassen gemonteerd voor een atmosferische "ademhaling". |
||
Het nokkenastandwiel | De nokkenastandwielen zijn verstelbaar gemaakt om een goede kleptiming te kunnen garanderen. |
|