Technische gegevens van de
motor
op de vermogenstestbank.
Kw. | Pk. |
Toerental |
||||||
Max. vermogen begin | 147,7 | 200,9 | 7000 | |||||
Max vermogen eind | 154,7 | 210,4 | 7000 | |||||
Nm. | ||||||||
Max. koppel begin | 237 | 5000-5500 | ||||||
Max. koppel eind | 245 | 5500 | ||||||
Sproeierbezetting | Benzine | Lucht | Stationair | Mengbuis | Venturi | |||
Trap 1 | 165 | 185 | 55F66 | F16 | 36 | |||
Kleplift in BDP. | ||||||||
Inlaat | 2,72 MM | |||||||
Uitlaat | 2,72 MM | |||||||
Ontstekingstijdstip | 23 Graden | 4500 | ||||||
Watertemperatuur | 85 Graden | |||||||
Olietemperatuur | 105 Graden | |||||||
Oliedruk | 5 Bar | |||||||
Testtemperatuur | 20 Graden | |||||||
Compressie-einddruk | 18 Bar | |||||||
Type motor | Ford 2,0L Pinto | 205 | ||||||
Cilinderinhoud | 2091,15 CCM | |||||||
Cilinderkop | Cosworth Dohc 16v | Mechanisch | ||||||
Compressieverhouding | 11,8 : 1 | |||||||
Carburateurs | 2 x Weber 45 DCOE | |||||||
Gasklepdiameter | 45 MM | |||||||
Motorolie | Castrol RS Racing Syntec 10/60 | |||||||
Type oliepomp | Standaard |
Het Resultaat
Runs | Benzine | Lucht | Stationair | Mengbuis | 3000 | 3500 | 4000 | 4500 | 5000 | 5500 | 6000 | 6500 | 7000 | 7500 | 8000 | 8500 | Kw. | Pk. |
1 | 145 | 155 | 55F6 | F16 | ||||||||||||||
2 | 180 | 155 | 55F6 | F16 | 220 | 233 | 233 | 237 | 237 | 233 | 224 | 211 | 192 | 177 | 147,7 | 200,9 | ||
3 | 180 | 185 | 55F6 | F16 | 210 | 228 | 228 | 237 | 235 | 232 | 225 | 212 | 195 | 181 | 148,8 | 201,8 | ||
4 | 165 | 155 | 55F6 | F16 | 225 | 231 | 233 | 241 | 241 | 238 | 231 | 220 | 200 | 187 | 154 | 209,4 | ||
5 | 165 | 170 | 55F6 | F16 | 225 | 232 | 233 | 241 | 245 | 242 | 233 | 218 | 201 | 188 | 152,6 | 207,5 | ||
6 | 165 | 185 | 55F6 | F16 | 225 | 235 | 234 | 244 | 245 | 242 | 235 | 221 | 203 | 190 | 154,7 | 210,4 | ||
7 | 165 | 200 | 55F6 | F16 | 228 | 234 | 233 | 240 | 238 | 235 | 231 | 222 | 200 | 188 | 155,4 | 211,3 | ||